Fly Away
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard

Replace with your cbox code

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

Segmen (Pertama) _ My Bias is My Prince_by_filzah
Friday, March 15, 2013 • 9:01 PM • 13 comments





Semalam ween and kak haras tag aku utk join segmen ni . hoho bagi mereka mereka yg kreatif dalam penulisan cite cite fantasi amat sesuai utk join segmen ni. haih aku tak penah penah buat cerita bersame bias. memang takde bakat dalam penulisan =_= tapi disebabkan chingu2 aku dah tagkan aku.tak sampai hati pulak nak kecewakan diorang. aku perahkan sedikit otak yg dah lama berehat dalam buat essay ni. hahaha so this is my story. =_= enjoy~



Pada suatu petang yang redup. . sambil menikmati secawan mocha panas  dan menikmati pemandangan pantai yang indah di kafe Hayaki yg menjadi tempat pertemuan rahsia kami, aku terlihat dia,orang yg aku tunggu-tunggu sedang menghampiri pintu masuk kafe.

Gaya pemakaiannya bak seorang detektif dalam cerita conan.sampaikan aku tak dpt melihat sepasang matanya yg redup,dilindungi topi dan kaca mata hitam.ditambah lagi coat kollarnya yg tinggi melindungi dagu dan mulutnya.nasib baik manusia bertandang di kafe tu tidak ramai.kalau tak sah sah mamat ni jadi perhatian.

Aku yg hampir hilang kesabaran setelah sejam menunggu kedatangan dia.berlagak tenang sambil menghirup mocha yg separuh gelas kuhabiskan.siaplah kau aku serang kau kejap lagi

“Hai sawit!”

“banyaklah sawit! Semalam kenapa tak datang? Ni kenapa lewat? Sejak bila awak bertukar jadi detektif? Mocha saya dah sejuk tahu tunggu awak sampai.haa dah buang tabiat ke duduk sebelah orang.kerusi depan ni kosong ape.” bertubi tubi soalan keluar dari mulut aku. Terhembur segala amarah aku.nafas aku naik turun. Cuba mengawal marah yg masih bersisa.

“sorry lah semalam saya tak dapat datang.kapal terbang yg saya…..”

“dah,jangan banyak alasan.saya malas nak dengar.hadiah mana?”

“lah tadi dia jugak yg tanya.saya tak sanggup nk duk depan awak.sbb takut tgk mata awak yg dah macam keluar api.kekekeke”

“HAR HAR HAR.lawaknya”

Gedik,ketawakan aku eh.orang serius ni okay.creampuff yg ade didepan aku gigit dengan rakus.tanda protes.merajuk.muka mintak dipujuk

“cuba cakap birthday awak semalam yg ke berapa?umur dah 21 makan pun comot,sawit sawit”terkedu aku sentuhan jari lembut singgah di kulitku.aku cuba memalingkan muka ke arah dia . =_= automatik tangan aku menolak dada namu. Terkejut melihat jarak mukanya begitu hampir dengan muka aku.

“ape ni,tahulah orang lap sendiri”

“makin marah makin comel,alololo tengok pipi dah merah mcm sawit”

“huh tolonglah.saya tak termakan dgn pujian kosong awak tu,melainkan awak bagi saya hadiah”

Nilah nasib diri aku.ade boyfriend terlebih istimewa.pujaan ramai gadis gadis di luar sana. Nam Woohyun , salah sorang ahli group Infinite yg terkenal di negara ni.dari semua peringkat umur menggilakan Infinite yg dikatakan ikon remaja masa kini. Aku jugak yg terhimpit antara kemasyuran mereka. Kami dah lama bercinta sebelum namu debut dalam group Infinite. Hubungan kami masih menjadi rahsia. Tak sanggup aku bayangkan aku dibaling telur dan tepung kalau tahu dek peminat peminat namu aku ni girlfriend dia. Aku hanya ikut rentak namu,dia yg akan aturkan date kami. Dia akan menyamar sebagai apa pun supaya tak dikenali orang sekeliling. Fuhh,sungguh terseksa bercinta dgn insan dua darjat ni. Tapi aku bahagia bila bersama namu. Aku pilih hidup begini selagi aku buleh bersama dia. Betul lah orang cakap, cinta tu buta =_=

“Okay,awak nak hadiah? Jom ikut saya”

Belum sempat aku bagi jawapan.tangan aku dah berada dalam genggamannya.aku sekadar akur mengikut langkah kakinya sampailah kami dalam kereta.

Enjin dipasang.kereta menyusur di jalan. Aku masih diam. Konon nya masih marah

“hey sayang,seminggu kita tak jumpa.takkan awak senyap je.taknak tanya saya sihat ke tidak? Saya nak bawak awak ke mana ke, Jepun macam mana ke, ramai awek cun kat sana ke,takpun paling tidak tanyalah kereta sape yg saya dah rembat ni, rindu lah nak dengar mulut awak yg non stop kalau bercakap.hmmm takkan marah lagi kot?”

Aku buat buat tak dengar.volume radio aku tambah sekuat yg boleh. =_= aku tak paham kenapa aku marah sangat. Mungkin sbb aku dah lama bersabar hidup dgn artis femes mcm dia.

Namu menggeleng dgn sikap aku dan meneruskan perjalanan

Selang 15min,kereta berhenti.pemandangan di tepi pantai sudah tiada digantikan dgn pemandangan kawasan bukit yg menghijau. terdapat sekelompok rumah rumah kecil dan ladang kuda.nampak gaya macam namu bawak aku ke sebuah pekan kecil. kereta yg namu pandu berhenti betul2 di bawah kaki bukit =_= aku masih tak berganjak dari tempat duduk aku. Namu yg rimas dengan coat detektif membuang coat dari tubuhnya begitu jugak topi dan kacamata hitam. Sekarang aku baru nampak raut muka namu yg aku rindukan sepanjang dia berada di jepun

“Kita dah sampai pun. Saya kenalkan nilah kampong saya tempat tinggal arwah atuk n nenek saya. Jom tengok ape yg menarik kat sini”

Aku masih bisu. Saje nak uji kesabaran dia. Tulah sape suruh mungkir janji =_= pintu kereta dibukak oleh namu.

“ Saya kira sampai tiga. Awak ade tiga saat je. Kalau awak degil taknak keluar jugak. Saya tarik balik hadiah saya, kita balik”

“boo?”

“Satu.,,,,,,,,,”

“Dua…………”

Aku bangun tersentak, takut jugak mamat ni betul betul taknak kasi aku hadiah. =_= bila lagi aku nak dapat hadiah dari Namu.

“Haa, kan bagus macam ni.ikut cakap orang. Senyum. Cer senyum. Nak tengok telaga buruk awak tu” dicubitnya pipi aku.


/dis is what we call telaga buruk,sepupu sepapat lesung pipit/


“aduhh, mengembang muka saya nanti . yelah yelah orang senyum lah ni “ pipi ku digosok gosok. Dalam hati aku saje yg tahu, melompat lompat bila dilayan begitu. Aku senyum ala ala duta colgate :DDDD “Mana hadiah yg special sangat tu?, saya tak Nampak pun”

“Naaayooooo!!!” Namu sengih tak ubah macam kerang busuk lol. Comel je. Aku ketawa besar.


“ ape lame sangat surprise awak ni.dah dah jangan nak bergurau.” Tangan ku menepuk nepuk bahu nya dengan ketawa masih berbaki

“Lame sangat ke? Saya ni limited edition tahu. HAHAHAHAHA ni baru the beginning namanya”

Namu memaut lengan aku. Membawa aku jauh sedikit dari kereta. “ Hadiah saya ade kat atas bukit tu ke? Wahhh” aku makin excited. Langkah kami terhenti. Namu memalingkan badan aku bertentangan dengan matanya . Aku tunduk malu. Mamat ni nak confess aku ke hape? Kyaaaa

“Kayi bayi pok!” heh? Kita nak main benda ni ke? Namu keluarkan kan isyarat gunting. Aku masih terpinga-pinga. Ketawa namu pecah melihat muka aku yg blur tambah excited nak tengok hadiah.

“Awak mesti menang lawan saya. Kalau awak menang awak buleh undur tiga tapak. Lepas tu awak akan jumpa hadiah awak, okay deal?”

“DEAL!” Balas aku bersemangat. Even aku tahu Namu pakar dalam game ni. Aku tgk dalam show2 nya kat tibi. Dia asyik menang je. Tak kesah.aku manusia yg tak kenal erti kalah . hoho

“ kaii baii pok” serentak kami berkata. Aku keluarkan isyarat air. Namu isyarat Batu. “Yes! Saya menang! Yeppy~”

Tengok,awal awal lagi aku dah tunjuk taring. Aku undur tiga langkah. Namu buat muka sedih hahahaha mencebik sedepa.

“kaii baii pok” ahhhaishh. Kali ni Namu yg menang. “alah tak heran pun awak menang nasib je tu” laungku.

Namu dah start menggedik . Dibuatnya gaya greasy nya. Throw hearts berulang ulang kali kat aku. “Hwaiting! Saya akan mengalah utk awak”


Aku tahan senyum. Aku hadiah kan jelingan maut utk Namu isyarat orang-tak-cair-lah. “tak payah nak menggedik.cepat cepat.saya tak sabar nak undur belakang ni”

Game diteruskan. Penuh debaran. Entah ape lah yg ade kat belakang aku ni. Mulut aku tak lekang bertanya bila nak sampai. Namu tenang. Tak menjawab soalan aku. Masih dengan throw heartsnya kalau dia yg menang. Aigoo =_=

Dah banyak langkah aku undur. Jarak aku dan Namu makin jauh. Terpaksa dia menjerit

“ awak dah sampai. Sekarang awak buleh pusing belakang !”

“jinja?” serentak aku berpaling.




Happy overload. Namu mmg tahu nak buat hati aku gembira. Warna biru jugak yg dipilihnya,warna faveret aku =_= aku berpaling semula mencari cari kelibat Namu. Nampak dia tercungap cungap berlari. Dari jauh aku Nampak teddy bear besar sehinggakan menutupi mukanya dibawanya bersama. “ Hadiah lagi? “ hatiku menjerit kegembiraan

“Nah, untuk awak dari jepun “



Aku peluk teddy bear tu . Bahagia . kami duduk di bangku biru tu

“Namu,terima kasih. Hadiah ni hadiah yg paling istimewa buat saya”

“Kasih diterima. Saya nak bila kita tak dapat jumpa,bila saya ke luar Negara,awak datang sini sebab pokok ni akan temankan awak. The second Namu. Aegichi? Pokok ni dah jadi milik kita sbb saya dah tanda pokok ni dgn nama kita”

“mana? Tak Nampak pun?”

“sini, tengok”

=_= <3 sawit

“pandai pandai je awak buat macam harta sendiri”

“sorry and thank you”

“awak takde buat salah pun. Thank you for what?”

“sorry sebab saya tak dapat treat awak mcm boyfriend lain buat.sorry kita tapenah tengok wayang sekali,shopping sekali,semuanya lah. Sorry sebab saya trpaksa rahsiakan hubungan kita. And thank you for always bear with me. Always waiting for me. Always be there for me”

Aku tersentuh mendengar pengakuan ikhlas dari Namu. Namu yg romantic baru aku Nampak di hari indah ini. Mata ku berair. Air mata yg ku takung akhirnya jatuh jua. Sungguh,dah banyak pengorbanan yg kami buat bersama. Bercinta secara rahsia bukan senang. Aku sebak mengenangkan kesungguhan Namu dalam mempertahankan cinta nya T.T

“kalau boleh,saya nak awak tetap tunggu saya. Tunggu saya dibangku ni. Tunggu saya jadi milik awak tanpa perlu berselindung lagi. Tu je harapan saya dari awak, boleh?”

Air mataku makin laju. Aku mengganguk “ saya sanggup tunggu awak sampai bila bila pun. Saya janji”



Ibu jarinya menyentuh pipiku menyeka air mata yg turun. Kenapa aku harus menangis di hari Indah yg dicipta olehnya? Hati perempuan aku tercuit. Namu,kau dah Berjaya buat aku hanyut dalam cinta kau

“awak tahu tak,orang lelaki paling tak boleh tahan tengok air mata perempuan kesayangan dia. Stop crying. I wont make you sad”

Namu bawak aku kedalam pelukannya. Aku menangis di bahunya. Melepas segala rasa beban yg aku pendam selama ni.

Namu menggosok lembut belakang ku “ yelah yelah,menangis lah sepuasnya.buang semua yg tak patut ade dalam hati awak tu, ni last okay saya tengok awak menangis. Lain kali jangan harap awak nak menangis depan saya”

Namu mengalah. Perasaan ku dah kembali tenang. Kepala ku masih dibahunya. Kami sama sama menikmati keindahan pemandangan di atas bukit tu di bawah pokok yg rendang. The second namu menjadi saksi kisah cinta kami =_=

“awak, kenapa awak panggil saya sawit?”

“hmmm sebab awak sorang je yg taboleh beza sawit dengan ceri hahahahahahahaha”



“mana aci. Tu cerita mase saya umur 10 tahun. Mana lah saya tahu. Orang budak lagi mase tu”

“sebabkan tulah saya dah mula terpikat dekat awak. Sejak umur 10 tahun.sejak awak tak kenal yg mana satu sawit”

“merepek. Tapi sokaylah saya suka nama sawit.”

“tak, awak suka saya”

“perasan. Poyo kan namu ni namu?”
-the end-


lawak kan cite aku ? first time create story . ekcelli nak buat namu buta. tpi tpi takde idea utk namu buta hahaha penah tengok cite paradise ranch? haa tmpt camtulah yg aku imagine. yg ahjussi buat blue bench dekat bawah pokok utk heroin dia tuh. aku tak jumpa gambar scene tu. sedihh =_= 
next cite yg aku nak baca dari Atiey and Jue. aku tag duorang sbb duorang yg tag aku.
byeom~

/nam woohyun - man in love/


13 Comments:

Blogger hara said...

BHAHHAHAHAH! AKU SUKA. SUMPAH AKU SUKA. AKU NI JARANG NAK SUKA CERITA ORANG TAU ;~; HAHHAHAHHAHA. TERIMA KASIH SEBAB BUAT AKU GELAK DGN NAMU YG MCM NAK MINTAK PENAMPO TU. HAHHAHA

March 15, 2013 at 9:44 PM  
Blogger nieysa woonie said...

kyaaa kak haras =_= aku ingatkan cite aku entah pape. cherry dgn sawit hahahaha ade ke org takleh beza. tenkiu btw sobs aku happy sbb dpt buat kau gelak.

March 15, 2013 at 9:51 PM  
Blogger AtieyAzhari said...

kekekeke. nisa xsgka mu girly jiwang jugak kdg2. hahaha. nice story woahh. shud i wirte a story too? takut lucu jekk.

March 15, 2013 at 10:56 PM  
Blogger nieysa woonie said...

hahaha =_= girly ko. abih lucu doh cite aku. ofc mg mesti buat cite jgk. cagro ah lucu pun huhu. aku tunggu

March 15, 2013 at 11:17 PM  
Blogger Nurin Aireen said...

ahhh sweetnya :((( jeles I tau nak join korang jugak hihi

March 16, 2013 at 12:27 AM  
Blogger SF said...

haloo~~ wahh!! terbaik la cita awak...haha, say enjoy ketika membacanya....tersentuh hati, huhu...karya anda akan dinilai sebaik mungkin!!

March 16, 2013 at 12:55 AM  
Blogger Bella Kim said...

bestnya cerita ni. rasa nak nangis. macam mana dpt idea pasal sawit ngn cherry tu. kelakar gilaa. u r jjang! :D haha

March 16, 2013 at 1:25 AM  
Blogger nieysa woonie said...

Ween : aku masih merasakan namu tu gedik.mesti sakit perut aku gelakkan dia kalau dia betul2 jadi boyfriend aku huhu =_= tenkiu btw sbb ajak aku join segmen ni. buleh jgk aku perah otak

March 16, 2013 at 8:30 AM  
Blogger nieysa woonie said...

segmen owner: mian tak tahu nama =_= thank you . suka hati tengok awak sendiri suka dgn cite saya yg entah pape ni hahaha /throw hearts/

March 16, 2013 at 8:31 AM  
Blogger nieysa woonie said...

nabilah salim: thank you sbb sudi bace cite kita =_= hahaha idea tu sbb ade kwn saya pnggil saya sawit. ceri pulak tibatiba dtg mencelah. nak masuk cerita jgk. /nah bunga sawit/

March 16, 2013 at 8:33 AM  
Blogger Nurin Aireen said...

hahah gedik macam aku ;~~; aku ajak pun sebab nak bagi kau aktif berblogging hihi my pleasure :D

March 17, 2013 at 3:30 AM  
Blogger ztra.znddn said...

ala comellnye nomu ;~~; 100 star for you XD

April 10, 2013 at 9:05 PM  
Blogger SF said...

maaf lambat! ni senarai peserta :D http://thisismylifeeveryday.blogspot.com/2013/05/senarai-pesertafirst-segmenmy-bias-is.html

May 25, 2013 at 9:35 PM  

Post a Comment


|